به گزارش گروه اجتماعی مشرق به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، مطابق هر هفته صبح امروز چهارشنبه پروژه در دست ساخت نیمه شمالی خط سه مترو تهران به طول 17 کیلومتر حدفاصل ایستگاه شهید قدوسی تا شهرک قائم در ازگل، میزبان مدیران عالی شهرداری تهران به سرپرستی عیسی شریفی قائم مقام شهردار تهران بود که پس از بازدید میدانی از طول خط و کارگاههای فاز نخست در جلسهای با حضور مهندس هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو، پیمانکاران و مشاوران این پروژه و نیز پیمانکاران و مشاوران فاز اول خط 7 به طول حدود 13 کیلومتر که جمعاً قرار است تا پایان سال به طول 30 کیلومتر برای بهره برداری آماده شود، آخرین وضعیت پیشرفت دو پروژه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.
قائم مقام شهردار تهران پس از شنیدن گزارش معاونان حمل و نقل ترافیک، املاک، خدمات شهری، مالی و اقتصادی و نیز شهرداران مناطق محدوده اجرای پروژهها، اقدامات انجام گرفته از سوی همکارانش در رفع معارضها و تملک و تحویل زمین موردنیاز برای ایجاد کارگاهها، ساخت ایستگاهها و هواکشهای میان تونلی در محدوده 17 کیلومتر بخش شمالی خط سه را عالی توصیف کرد و گفت: انتظار دارم همکاران معاونتها و شهرداران مناطق با همین سرعت و پیگیری، مجموعه نیازهای شرکت مترو را در پروژه خط هفت نیز برطرف سازند تا مطابق زمان بندی،30 کیلومتر خط جدید که مورد تعهد شرکت مترو است تا پایان سال تکمیل و برای بهره برداری آماده شود.
شریفی همچنین عملکرد پیمانکاران و مشاوران پروژه بخش شمالی خط سه را در انجام بموقع تعهداتشان بسیار عالی دانست و گفت: امسال باید به معنای واقعی کلمه مدیریت جهادی را در پروژههای مترو تجلی بخشیم و بحمدالله کارهای شما و مجموعه شهرداری تهران در این پروژه مصداقی از مدیریت جهادی است.
وی با قدردانی از مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) به خاطر پیشبرد اجرای پروژه مطابق برنامه زمان بندی خطاب به درویشی اظهار داشت: شهردار تهران به مردم قول داده که هیچ خط مترویی را بدون پله برقی افتتاح نخواهد کرد و لذا طوری برنامه ریزی کنید که این دو پروژه مطابق تعهد زمانی به صورت کامل بهره برداری شوند.
هابیل درویشی هم با تشکر از مدیریت شهری به دلیل حمایت ویژه و جدی از پروژههای مترو تهران خطاب به قائم مقام شهردار تهران بیان داشت: در مجموعه شرکت مترو تهران هیچ وقت مشکلی از جهت نیروی کار و فعالیت نبوده است، مشکل ما همواره نقدینگی بوده که بحمدالله شهرداری تهران بر آن اهتمام جدی دارد به طوری که در این مدت با حضور میدانی مدیران عالی شهرداری برای تسهیل تملک زمین های موردنیاز، تجهیز کارگاه ها و ... و پرداخت صورتحساب پیمانکاران، سرعت پیشرفت پروژههای مترو به مراتب چند برابر گذشته شده است و پروژهای که در شرایط معمولی در 3 سال تکمیل میشود امروز با این پشتیبانی هشت ماهه به سرانجام خواهد رسید.
وی با اشاره به فعالیت شبانه روزی در پروژه 17 کیلومتری بخش شمالی خط سه مترو تهران اظهار داشت: معمولاً در پروژههای مترو، فاصله زمانی اجرای سیویل (ساختمان) با ریل گذاری و تجهیزات، یک سال و نیم است اما در این پروژه همه این بخشها به موازات هم در حال انجام است تا مدیریت جهادی معنا پیدا کند؛ ثبت لاینینگ 400 متری در طول یک هفته در این پروژه به میزان 5 برابر دستگاه ماشین حفار وارداتی (TBM) که نمونههایی از آن در خطوط 6 و 7 در حال حفاری هستند خود گواهی بر این مدعاست که اقتصاد مقاومتی نیز در مترو در حال تحقق است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه در ادامه تاکید کرد: 400 دستگاه پله برقی موردنیاز خطوط در دست ساخت مترو تهران به شرکتهای معتبر خارجی سفارش ساخت داده شده و اطمینان میدهم هیچ خطی از خطوط مترو از این پس بدون پله برقی بهره برداری نخواهد شد ضمن این که 22 رام قطار موردنیاز خط سه در حال آماده سازی است که به تدریج به ناوگان کنونی خط 20 کیلومتری در حال بهره برداری این خط اضافه میشود و امیدواریم سرفاصله حرکت قطارها با ناوگان جدید برای خدمات رسانی مطلوب و جلب رضایت شهروندان از 20 دقیقه به حد مناسب تقلیل یابد.
قائم مقام شهردار تهران پس از شنیدن گزارش معاونان حمل و نقل ترافیک، املاک، خدمات شهری، مالی و اقتصادی و نیز شهرداران مناطق محدوده اجرای پروژهها، اقدامات انجام گرفته از سوی همکارانش در رفع معارضها و تملک و تحویل زمین موردنیاز برای ایجاد کارگاهها، ساخت ایستگاهها و هواکشهای میان تونلی در محدوده 17 کیلومتر بخش شمالی خط سه را عالی توصیف کرد و گفت: انتظار دارم همکاران معاونتها و شهرداران مناطق با همین سرعت و پیگیری، مجموعه نیازهای شرکت مترو را در پروژه خط هفت نیز برطرف سازند تا مطابق زمان بندی،30 کیلومتر خط جدید که مورد تعهد شرکت مترو است تا پایان سال تکمیل و برای بهره برداری آماده شود.
شریفی همچنین عملکرد پیمانکاران و مشاوران پروژه بخش شمالی خط سه را در انجام بموقع تعهداتشان بسیار عالی دانست و گفت: امسال باید به معنای واقعی کلمه مدیریت جهادی را در پروژههای مترو تجلی بخشیم و بحمدالله کارهای شما و مجموعه شهرداری تهران در این پروژه مصداقی از مدیریت جهادی است.
وی با قدردانی از مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) به خاطر پیشبرد اجرای پروژه مطابق برنامه زمان بندی خطاب به درویشی اظهار داشت: شهردار تهران به مردم قول داده که هیچ خط مترویی را بدون پله برقی افتتاح نخواهد کرد و لذا طوری برنامه ریزی کنید که این دو پروژه مطابق تعهد زمانی به صورت کامل بهره برداری شوند.
هابیل درویشی هم با تشکر از مدیریت شهری به دلیل حمایت ویژه و جدی از پروژههای مترو تهران خطاب به قائم مقام شهردار تهران بیان داشت: در مجموعه شرکت مترو تهران هیچ وقت مشکلی از جهت نیروی کار و فعالیت نبوده است، مشکل ما همواره نقدینگی بوده که بحمدالله شهرداری تهران بر آن اهتمام جدی دارد به طوری که در این مدت با حضور میدانی مدیران عالی شهرداری برای تسهیل تملک زمین های موردنیاز، تجهیز کارگاه ها و ... و پرداخت صورتحساب پیمانکاران، سرعت پیشرفت پروژههای مترو به مراتب چند برابر گذشته شده است و پروژهای که در شرایط معمولی در 3 سال تکمیل میشود امروز با این پشتیبانی هشت ماهه به سرانجام خواهد رسید.
وی با اشاره به فعالیت شبانه روزی در پروژه 17 کیلومتری بخش شمالی خط سه مترو تهران اظهار داشت: معمولاً در پروژههای مترو، فاصله زمانی اجرای سیویل (ساختمان) با ریل گذاری و تجهیزات، یک سال و نیم است اما در این پروژه همه این بخشها به موازات هم در حال انجام است تا مدیریت جهادی معنا پیدا کند؛ ثبت لاینینگ 400 متری در طول یک هفته در این پروژه به میزان 5 برابر دستگاه ماشین حفار وارداتی (TBM) که نمونههایی از آن در خطوط 6 و 7 در حال حفاری هستند خود گواهی بر این مدعاست که اقتصاد مقاومتی نیز در مترو در حال تحقق است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه در ادامه تاکید کرد: 400 دستگاه پله برقی موردنیاز خطوط در دست ساخت مترو تهران به شرکتهای معتبر خارجی سفارش ساخت داده شده و اطمینان میدهم هیچ خطی از خطوط مترو از این پس بدون پله برقی بهره برداری نخواهد شد ضمن این که 22 رام قطار موردنیاز خط سه در حال آماده سازی است که به تدریج به ناوگان کنونی خط 20 کیلومتری در حال بهره برداری این خط اضافه میشود و امیدواریم سرفاصله حرکت قطارها با ناوگان جدید برای خدمات رسانی مطلوب و جلب رضایت شهروندان از 20 دقیقه به حد مناسب تقلیل یابد.